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cubesTutorial  : VBScripting for Rhino I

In this tutorial we have covered a few basic programming components. We have covered how to declare and assign values to variables,naming conventions, the different types of variables, arrays of N dimensions, loops (for i = 0 to …) and conditionals (if…then). In this example, we have used these concepts to write an algorithm that arrays in X, Y and Z rhino boxes of random sizes as well as color that again depends on a random number.

the VBS fundamentals can be found here : Mcneel fundamentals


miranTutorial  : VBScripting for Rhino II

The two scripts below

The two scripts below demonstrate a few more basic concepts about scripting with Visual Basic in Rhino. The first of the two demonstrates how to use Rhino methods how to pass arguments and how to handle the output as well as demonstrates how to setup and call custom functions specific to the script.

The second script, shows how to use the Rhino command method, how to implement it, pass arguments to it and how to store as a new variable the output of the function. Both of those scripts are parts of an algorithm that was originally developed at MIT for the Miran Gallery project of dECOi architects. For more information on how it works and project credits please visit:  http://web.mit.edu/mg_decoi/www/miran

cubesTutorial :  Processing Basics

Este tutorial abarcó una primera introducción al IDE y lenguaje de Processing. Con una revisión de ejemplos y ejercicios. Se vieron variables (int, float, boolean, String), secuencias, funciones, librerías, ciclos, condiciones (while, if, else if, etc) y loops (draw). En el ejercicio de abajo, se desarrolla una secuencia de líneas con base en la creación de un array que permite generar dibujos dinámicos a partir de la definición de un conjunto de variables.

Este ejercicio es parte de una serie de ejercicios a modo de introducción al IDE y lenguaje de Processing.

Para profundizar : The Nature of Code


cubesTutorial :  Objects and Classes

Este ejercicio hace uso de Objetos y Clases para introducir la programación orientada a objetos (OOP). Para ellos, se establece un Clase con variables, constructores y métodos(funciones) para crear un objeto replicable. Una instancia es una nueva construcción de una clase ya existente. Se pueden construir instancias individuales o una serie de instancias en base a un Array. En este caso, se crea una serie de instancias inicializandolas desde un loop for.


 

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